Information om frakt och returer hos emmis.se | Här hittar du Mailingbags och väskor.

Frakt & Returer Frakt & Returer
Leveranstid
Alla beställningar skickas med Posten eller Schenker.
Leverranstider efter mottagen betalning:
Posten 1-3 arbetsdagar
Schenker 5-7 arbetsdagar

Vi skickar alltid orderbekräftelse via e-mail.


Fraktkostnad
Vi använder Postens samt Schenkers prislista för våra frakter.
Fraktkostnad beräknas automatiskt och visas i när du kommer till kassan.


Upphämtning
Om du inte vill betala fraktkostnad erbjuder vi även upphämtning av varor.
Vid detta alternativ så får ni kontakta oss för att komma överens om en tid.
Vi lämnar inte ut några varor om inte betalningen kommit oss tillhanda.

Observera att vi inte åker runt och levererar varor till kunder.
Kunder som vill ni ha varor levererade får välja frakt med Posten eller Schenker och betala fraktkostnad.


Ångerrätt
Regleras enligt Distansavtalslagen.
Du har 14 dagars ångerrätt från det att Du tagit emot varan - kontakta oss inom den tiden!

Varan måste vara oanvänd, oskadad och packad i originalförpackningen.
Du behöver inte ange varför Du ångrar dig.
Returfrakten betalas av köparen.

Om du ångrar dig efter beställningen är skickad mot Postförskott, så rekommenderas du att hämta ut paketet och skickar tillbaka det till oss. Var vänlig kontakta oss innan, så vi vet att du ångrar ditt köp! Frakten betalas av köparen.
Ej uthämtade paket mot postförskott debiteras med 200kr + fraktkostad dit och tillbaka, detta oavsett varornas värde.


Avbeställning
Om varan inte skickats går det bra att avbeställa utan kostnad.


Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat.